Øvelokaler / Kadetten - 16-24 år (Baggear)

Kadetten - 16-24 år

Hvorfor Kadetten og hvad går det ud på?

Der er stadig mangel på øvelokaler i Aalborg. Det har der været i mange år efterhånden. Det har vi i Aalborg Musikforening tænkt os aktivt at gøre noget ved. Først etablerede vi øvelokalefaciliteterne i den nedlagte militærbunker på Skovsvinget. Derefter etablerede vi vores baggearslokale, Arsenalet, der er nærmest fuldt udstyret øvelokale.
Vi vil gerne optimere brugen af vores lokaler yderligere og dermed skabe rum til en masse nye bands. Samtidig vil vi gerne støtte byens unge musikere ved at give dem de bedst mulige øvevilkår.
Derfor åbner vi nu Kadetten! Kadetten er et veludrustet sammenspilslokale med professionelt udstyr, så lokalet er attraktivt for selv den mest øvede musiker.
Kvaliteten er i top og prisen er i bund.
Alt dette betyder, at du kan være medlem af et delelokale med fællesudstyr helt uden at skulle slæbe dit eget grej med hver gang.

Lokalet henvender sig bl.a. til:
- alle unge bands der helt generelt mangler et øvelokale.
- unge bands der sjældent øver, men stadig har behov for et øvelokale.
- impulsivt opståede unge bands, der gerne vil i gang med det samme, men endnu ikke har eget grej.

Lokalet er topmoderne med ventilation, lydisolering, WIFI osv. Samtidig er der gratis parkering, og mulighed for at benytte lokalet døgnet rundt, hvis der er ledige tider.

Aldersbegrænsning

Alle medlemmer i Kadetten skal minimum være 16 år gamle.
Samtidig har vi et loft der siger, at hovedparten af ens bandmedlemmer ikke må være fyldt 25 år.
Hvis der er 3 mand i bandet = maks. 1 person er 25 år eller over.
Hvis der er 4 mand i bandet = maks 1 person er 25 år eller over.
Hvis der er 5 mand i bandet = maks 2 person er 25 år eller over.
Hvis der er 6 mand i bandet = maks 2 person er 25 år eller over.

De bandmedlemmer der er 25 år eller over skal betale 300kr om måneden modsat de yngre, der kun skal betale 150kr.

Vi har valgt at lave denne ordning, så bands ikke bliver nødt til at stoppe eller skal finde nye medlemmer, bare fordi en fra bandet ikke passer til aldersbegrænsingen.

For bands hvor hovedparten er 25 år eller over, kan vi tilbyde plads i Arsenalet i stedet.

Fællesudstyr i professionel kvalitet

Vi har valgt at satse på udstyr i meget høj kvalitet, da vi mener, at det vil skabe de bedste rammer for den musikalske udfoldelse uanset musikerens niveau.
Samtidig har vi tillid til, at alle forstår at behandle grejet ordentligt. Så det er lidt et opgør med de klassiske fælleslokaler, hvor grejet er nedslidt og i meget lav kvalitet. I Aalborg Musikforening vil vi gerne sætte en ny standard for, hvordan et øvelokale skal se ud. Kadetten er derfor et øvelokale med musikeren i fokus og kvaliteten i højsædet.

Overblik over vores nuværende backline:
Til guitaristerne har vi to guitarhalfstacks og to guitarer.
Det ene halfstack er en EVH 5150 III (den helt store model) samt et Marshall 1960A-kabinet. Forstærkeren har tre kanaler.
Det andet halfstack er en Engl Savage Special Edition med et Mesa/Boogie-kabinet med V30’ere. Forstærkeren har fire kanaler og rumklang.
Vi har også to seje elguitarer. Den ene er en Fender Player Stratocaster i flot tobacco sunburst med to single coils og en humbucker ved broen. Den anden er en flot Gibson Les Paul Studio 50s Tribute med Alnico II-humbuckers.

Pedalboards
Begge guitarstacks har også et pedalboard hver, hvor der sidder en strømforsyning med rigeligt med udtag og mA, en Boss-tuner samt en Line6 M5-multieffekt, der er sat i effects loppet. M5'eren har over 100 forskellige effekter. Dertil naturligvis forstærkerens kanalomskifter.

Til bassisten har vi at Aguilar stack bestående af en Aguilar Tonehammer 500-top samt et Aguilar GS410-kabinet. Dertil har vi en lækker Sire V7-jazzbass, der både kan bruges med aktivt og passivt kredsløb. Der er også en Boss-pedaltuner, så man altid nemt kan stemme bassen.

Sanganlægget består af en Yamaha MG16-mixer samt to Electro Voice ZLX12P-højtalere. Det kan spille rigeligt højt, og mixeren er nem at bruge. Til sangerne har vi tre mikrofoner. En Shure SM58’er samt to Sennheiser-mikrofoner. Dertil mikrofonstativer og kabler.

Til pianisten har vi et Roland RD-700NX stagepiano inkl. en lækker klaverskammel og en sustainpedal.

Til trommeslageren har vi et TAMA Starclassic. Det er i ren bubinga-træ og med en superfræk coating. Ud over fire tammer og en lilletromme er der naturligvis også hi-hat, stativer, bækkener osv. Dertil har vi en TAMA Speed Cobra dobbeltpedal. Det er det vildeste trommesæt! Man skal selv have sine egne trommestikker med.

Dertil har vi stativer i mange afskygninger og primært fra Köenig & Meyer, da det er det bedste på markedet.

Helix, Kemper eller AxeFx?

Vores sanganlæg kan håndtere de moderne guitarboards såsom Line6 Helix, Kemper og Ax8/AxeFx fra Fractal Audio. Du kan også køre dem som preamp via return på en af vores to rørtoppe. Det er begge forstærkere med meget headroom.

Pris og vilkår

Det koster 150kr pr. måned pr. medlem at benytte lokalet (Det svarer til 37,5kr for hver uge, du låner det dyre grej).
I første omgang lukker vi kun bands ind. Et band skal som udgangspunkt bestå af minimum tre medlemmer for at være kvalificeret til en plads i lokalet.
Dertil koster det 100kr for et årsmedlemskab samt 500kr i depositum (som du får igen ved ophør af medlemskab).
Det betyder, at du ved indmeldelse både skal betale 150kr for første måned, 100kr i årskontingent samt 500kr i depositum = 750kr. Der ydes ikke dispensation herved, og bandet må ikke starte før alle bandmedlemmer har betalt.

Brugen af lokalet vil fungere med faste, ugentlige øvetider.
Der er plads til 21 ugentlige øvetider i lokalet, hvilket er tre om dagen: 11-15, 15-19, 19-23 samt en skemafri periode fra 23-11. Det vil være øveblokke på 4 timer, men i praksis ser vi, at de nemt kan være længere.
Vi forbeholder os retten til at lukke for tilmeldinger i en periode, hvis vi oplever en naturlig grænse for brugen af lokalet.
Hvert band har krav på én fast ugentlig øveblok. Alt den ledige tid i lokalet kan benyttes efter først-til-mølle-princippet. Det betyder, at det i praksis ofte vil være muligt at øve flere gange om ugen.

Udstyret vil blive vedligeholdt og serviceret af foreningen og på foreningens regning, med mindre der er foretaget intentionel skade på det. Hvis f.eks. en forstærker står af, så vil vi udskifte den med en reserveforstærker indtil den oprindelige er tilbage fra værkstedet. Foreningen forbeholder sig retten til at udskifte udstyret efter behov og efterspørgsel.

Ved nedbrud af udstyr må der som medlem forventes en kort periode, hvor der ikke er en erstatningsgenstand til rådighed. Men vi gør naturligvis alt hvad vi kan for, at det sker så hurtigt som muligt.

Vi har et par forbehold:
- Det vil IKKE være muligt, at benytte lokalet som enkeltmedlem. Men hvis du er med i et band i lokalet, så må du naturligvis godt tage op og øve alene.
- Det vil ikke være muligt, at benytte lokalet på dagsbasis, hvis man lige er et band, der mangler et øvelokale i 14 dage. Vi er en forening, og man skal være fast medlem heraf for at benytte sig af foreningens faciliteter.
- Det er IKKE tilladt at tage venner med ned i lokalet til en impulsiv øver, med mindre de også er tilmeldt lokalet. Auditions med nye medlemmer er naturligvis tilladt.
- Det er samtidig ikke tilladt at benytte lokalet erhvervsmæssigt (f.eks. til undervisning).
- På grund af pladsbegrænsninger er det IKKE tilladt at opbevare eget udstyr i lokalet. Så hvis du gerne vil spille på nogle af dine egne ting, så skal du tage det med hjem igen efter hver øver.

Læs i øvrigt vores FAQ for yderligere informationer omkring medlemskab i foreningen.

Tilmelding

Du skal tilmelde dig via denne formular her på hjemmesiden. Når du har udfyldt og afsendt formularen, så vil du modtage yderligere instruktioner fra os. Så udfyld og afvent.

Nye bands får først adgang, når ALLE i bandet har betalt depositum og årskontingent.

Spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål, så skriv til os via vores kontaktformular. Vi forsøger at besvare så hurtigt som muligt. Kontaktformular

Øvetider (alle dage)
11:00-15:00
15:00-19:00
19:00-23:00
Øvrige tidsrum og ledige tider bookes efter først-til-mølle.

Pris:
150kr om måneden hvis du er under 25.
300kr om måneden hvis du er 25 eller over.
100kr om året i årskontingent pr. person.
500kr i depositum pr. person.

Regel nr. 1:
Man må IKKE efterlade grej i lokalet.