Øvelokaler / Kadetten - 16-24 år (Baggear)

Kadetten - 16-24 år

Hvorfor Kadetten og hvad går det ud på?

Der er stadig mangel på øvelokaler i Aalborg. Det har der været i mange år efterhånden. Det har vi i Aalborg Musikforening tænkt os aktivt at gøre noget ved. Først etablerede vi øvelokalefaciliteterne i den nedlagte militærbunker på Skovsvinget. Derefter etablerede vi vores baggearslokale, Arsenalet, der er nærmest fuldt udstyret øvelokale.
Vi vil gerne optimere brugen af vores lokaler yderligere og dermed skabe rum til en masse nye bands. Samtidig vil vi gerne støtte byens unge musikere ved at give dem de bedst mulige øvevilkår.
Derfor åbner vi nu Kadetten! Kadetten er et high end baggears-øvelokale, hvor kvaliteten af musikudstyret er i den professionelle ende, så lokalet vil være attraktivt for selv den mest øvede musiker. Kvaliteten er i top og prisen er i bund.
Alt dette betyder, at du kan være medlem af et delelokale med fællesudstyr helt uden at skulle slæbe dit eget grej med hver gang.

Lokalet henvender sig bl.a. til:
- alle unge bands der helt generelt mangler et øvelokale.
- unge bands der sjældent øver, men stadig har behov for et øvelokale.
- impulsivt opståede unge bands, der gerne vil i gang med det samme, men endnu ikke har eget grej.

Lokalet er topmoderne med ventilation, lydisolering, WIFI osv. Samtidig er der gratis parkering, og mulighed for at benytte lokalet døgnet rundt, hvis der er ledige tider.

Aldersbegrænsning

Alle medlemmer i Kadetten skal minimum være 16 år gamle.
Samtidig har vi et loft der siger, at hovedparten af ens bandmedlemmer ikke må være fyldt 25 år.
Hvis der er 3 mand i bandet = maks. 1 person er 25 år eller over.
Hvis der er 4 mand i bandet = maks 1 person er 25 år eller over.
Hvis der er 5 mand i bandet = maks 2 person er 25 år eller over.
Hvis der er 6 mand i bandet = maks 2 person er 25 år eller over.

De bandmedlemmer der er 25 år eller over skal betale 300kr om måneden modsat de yngre, der kun skal betale 150kr.

Vi har valgt at lave denne ordning, så bands ikke bliver nødt til at stoppe eller skal finde nye medlemmer, bare fordi en fra bandet ikke passer til aldersbegrænsingen.

For bands hvor hovedparten er 25 år eller over, kan vi tilbyde plads i Arsenalet i stedet.

Fællesudstyr i professionel kvalitet

Vi har valgt at satse på fællesudstyr i meget høj kvalitet, da vi mener, at det vil skabe de bedste rammer for den musikalske udfoldelse uanset musikerens niveau.
Samtidig har vi tillid til, at alle som udgangspunkt forstår at behandle grejet ordentligt. Så det er lidt et opgør med de klassiske fælleslokaler, hvor grejet er nedslidt og i meget lav kvalitet. I Aalborg Musikforening vil vi gerne sætte en ny standard for, hvordan et backlinelokale skal se ud. Kadetten er derfor et øvelokale med musikeren i fokus og kvaliteten i højsædet.

Overblik over vores nuværende backline:
Bliver opdateret løbende - men det bliver godt!
Hold også øje med vores side på Facebook.

Til trommeslageren har vi et TAMA Starclassic fra deres topserie. Det er i ren bubinga-træ og med en superfræk coating. Ud over fem tammer og en lilletromme er der naturligvis også hi-hat, stativer, bækkener osv. Dertil har vi en TAMA Speed Cobra dobbeltpedal. Det er det vildeste trommesæt! Man skal selv have sine egne trommestikker med.

Helix, Kemper eller AxeFx?

Vores sanganlæg kan godt håndtere de moderne guitarboards såsom Line6 Helix, Kemper og Ax8/AxeFx fra Fractal Audio. Du kan også køre dem som preamp via send på en af vores to rørtoppe. Det er begge forstærkere med meget headroom.

Pris og vilkår

Det koster 150kr pr. måned pr. medlem at benytte lokalet (Det svarer til 37,5kr for hver uge, du låner det dyre grej).
I første omgang lukker vi kun bands ind. Et band skal som udgangspunkt bestå af minimum tre medlemmer for at være kvalificeret til en plads i lokalet.
Dertil koster det 100kr for et årsmedlemskab samt 500kr i depositum (som du får igen ved ophør af medlemskab).
Det betyder, at du ved indmeldelse både skal betale 150kr for første måned, 100kr i årskontingent samt 500kr i depositum = 750kr. Der ydes ikke dispensation herved.

Brugen af lokalet vil fungere med faste, ugentlige øvetider.
Der er plads til 21 ugentlige øvetider i lokalet, hvilket er tre om dagen: 11-15, 15-19, 19-23 samt en skemafri periode fra 23-11. Det vil være øveblokke på 4 timer, men i praksis ser vi, at de nemt kan være længere.
Vi forbeholder os retten til at lukke for tilmeldinger i en periode, hvis vi oplever en naturlig grænse for brugen af lokalet.
Hvert band har krav på én fast ugentlig øveblok. Alt den ledige tid i lokalet kan benyttes efter først-til-mølle-princippet. Det betyder, at det i praksis ofte vil være muligt at øve flere gange om ugen.

Udstyret vil blive vedligeholdt og serviceret af foreningen og på foreningens regning, med mindre der er foretaget intentionel skade på det. Hvis f.eks. en forstærker står af, så vil vi udskifte den med en reserveforstærker indtil den oprindelige er tilbage fra værkstedet. Foreningen forbeholder sig retten til at udskifte udstyret efter behov og efterspørgsel.

Ved nedbrud af udstyr må der som medlem forventes en kort periode, hvor der ikke er en erstatningsgenstand til rådighed. Men vi gør naturligvis alt hvad vi kan for, at det sker så hurtigt som muligt.

Vi har et par forbehold:
- Det vil IKKE være muligt, at benytte lokalet som enkeltmedlem. Men hvis du er med i et band i lokalet, så må du naturligvis godt tage op og øve alene.
- Det vil ikke være muligt, at benytte lokalet på dagsbasis, hvis man lige er et band, der mangler et øvelokale i 14 dage. Vi er en forening, og man skal være fast medlem heraf for at benytte sig af foreningens faciliteter.
- Det er IKKE tilladt at tage venner med ned i lokalet til en impulsiv øver, med mindre de også er tilmeldt lokalet. Auditions med nye medlemmer er naturligvis tilladt.
- Det er samtidig ikke tilladt at benytte lokalet erhvervsmæssigt (f.eks. til undervisning).
- På grund af pladsbegrænsninger er det IKKE tilladt at opbevare eget udstyr i lokalet. Så hvis du gerne vil spille på nogle af dine egne ting, så skal du tage det med hjem igen efter hver øver.

Læs i øvrigt vores FAQ for yderligere informationer omkring medlemskab i foreningen.

Tilmelding

Du skal tilmelde dig via denne formular her på hjemmesiden. Når du har udfyldt og afsendt formularen, så vil du modtage yderligere instruktioner fra os. Så udfyld og afvent.

Spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål, så skriv til os via vores kontaktformular. Vi forsøger at besvare så hurtigt som muligt. Kontaktformular