Øvelokaler / Trommelokalet

Trommelokalet

Da vi oplever en stor efterspørgsel fra trommeslagere, der gerne vil øve uden band, har vi taget initiativ til at åbne et helt nyt trommelokale! Vi har investeret i et komplet trommesæt til lokalet, så du bare skal have dine egne stikker og ørepropper med. Nemmere bliver det ikke.

Lokalet egner sig til alle trommeslagere; både til nybegynderen, der altid har drømt om at lære at spille på trommer, og den øvede der har brug for nem adgang til at øve trommer uden at forstyrre naboen.

Trommesættet er et lækkert og alsidigt Tama Starclassic (birk og bubinga) med fem tammer, en lilletromme, hihatstativ, to bækkenstativer, lædertrommestol(1st Chair) og en Tama Speedcobra-pedal. Alt hardwaren samt selve sættet er fra Tama. Dertil er der et komplet bækkensæt fra Zultan "Caz" (hihat, chrash og ride) samt et Wuhan china. Med tiden vil der være en masse blandede bækkener, da vi af og til opdaterer sættet.
Vi har også fået en DW9002 dobbeltpedal, en LP triple cowbell og en PJ-tamburin i god kvalitet. Og som en sjov ting, har vi også en "The Dualist", som er en enkeltpedal med to køller :)

Vi har også et YAMAHA EAD-10, der er et triggermodul, der kan sync'e op med telefonens video, så man nemt kan lave trommevideoer. Den kan også ændre lyden af sættet, som hvis man havde mic'et det hele op. Den har 757 lyde og 50 presets osv. Helt fantastisk redskab, der gør det meget sjovere at øve.

22" x 20" stortromme
8" hængetam
10" x 6,5" hængetam
12" x 7" hængetam
14" x 12" gulvtam
16" x 14" gulvtam
14" x 5,5" lilletromme
+ fire bækkenstativer, så der altid er nogen fri til dine egne bækkener.

Det koster 300kr om måneden for et øvemedlemskab.
Det svarer til 200kr om måneden plus 25k for hver uge, du låner udstyret.
Dertil kommer et årsmedlemskab på 100kr samt et depositum på 500kr.
(Hvis du er medlem af et af de andre lokaler samtidig, så får du lokalet for 200kr).

Hver trommeslager får en fast øveblok på 4 timer om ugen. De ubesatte tider vil være tilgængelige efter først-til-mølle-princippet. Det betyder, at det i praksis ofte er muligt at øve flere gange om ugen.
Som det kører lige nu, så er der ingen, der har ønsket faste tider. Så det er i praksis et play-on-demand-lokale, hvor folk bare booker på dagen.

Lokalet er topmoderne med ventilation, lydisolering, gratis WIFI osv. Samtidig er der gratis parkering, og mulighed for at benytte lokalet døgnet rundt, hvis der er ledige tider.

P.S.: På grund af pladsbegrænsninger er det som udgangspunkt ikke tilladt at opbevare eget udstyr i lokalet. Men vi har som et forsøg stillet en reol om i lokalet, hvor man har mulighed for at have et par ting stående. F.eks. ens bækkener.

Hvis du gerne vil tilmeldes forening og trommelokalet, skal du:

- sende os en besked via vores tilmeldingsformular. I den forbindelse har vi brug for at vide, om du ønsker en fast, ugentlig øvetid. Det er valgfrit at have den.

- herefter vil du modtage en mail samt en opkrævning på:
100kr i årsmedlemskab.
300kr for den første måned.
500kr i depositum.

- Der vil derefter blive aftalt et tidspunkt, hvor du kan få din brik.

Du er naturligvis også velkommen til bare at komme forbi til en rundtur, før du melder dig ind.